در حال بارگذاری...
ورود به سامانه
مرا به خاطر بسپار
*
*
کلمه عبور را فراموش کردهاید؟
ثبت نام در سایت
Toggle navigation
صفحه اصلی
معرفی ما
درباره
نظرسنجی
مجموعه مدارس سپهر معرفت
دبستان پسرانه سپهر
دبستان دخترانه سپهر
متوسطه 1و2 پسرانه منطقه1
متوسطه دوره اول دخترانه سپهر
متوسطه1و2پسرانه منطقه 11
متوسطه2دخترانه سپهر
دبستان پسرانه مشهد
هنرستان دخترانه مشهد مقدس
منشور آموزشی و تربیتی سپهر
گالری تصاویر
توسعه حرفه ای
اسناد بالا دستی
سند تحول
برنامه درس ملی
کلاس مطلوب طراز سند تحول
رویکرد ها و چرخشها
اهداف دوره های تحصیلی
نظام تربیتی مبتنی بر سند تحول
مهارت های پژوهشی
اقدام پژوهی
روایت پژوهی
آینده پژوهی
دزس پژوهی
مهارت های تدریس
آموزش پسا کرونا
تدریس
تفکر سطوح بالا
سنجش و ارزشیابی
طراحی آموزش
مدیریت کلاس درس
مهارت های عمومی
یادگیری معکوس
مهارت های مدیریتی
نظارت
مدارس یادگیرنده
نمایش های زنگ تفریح
جهاد مدرسه سازی
نمایشگاه آثار
محصولات فرهنگی
ماهنامه الکترونیکی
پژوهش
صوت و تصویر
تماس با ما
اطلاعات تماس
همکاری با ما
سوالات متداول
پیام رسان
صفحه اصلی
معرفی ما
درباره
نظرسنجی
مجموعه مدارس سپهر معرفت
دبستان پسرانه سپهر
دبستان دخترانه سپهر
متوسطه 1و2 پسرانه منطقه1
متوسطه دوره اول دخترانه سپهر
متوسطه1و2پسرانه منطقه 11
متوسطه2دخترانه سپهر
دبستان پسرانه مشهد
هنرستان دخترانه مشهد مقدس
منشور آموزشی و تربیتی سپهر
گالری تصاویر
توسعه حرفه ای
اسناد بالا دستی
سند تحول
برنامه درس ملی
کلاس مطلوب طراز سند تحول
رویکرد ها و چرخشها
اهداف دوره های تحصیلی
نظام تربیتی مبتنی بر سند تحول
مهارت های پژوهشی
اقدام پژوهی
روایت پژوهی
آینده پژوهی
دزس پژوهی
مهارت های تدریس
آموزش پسا کرونا
تدریس
تفکر سطوح بالا
سنجش و ارزشیابی
طراحی آموزش
مدیریت کلاس درس
مهارت های عمومی
یادگیری معکوس
مهارت های مدیریتی
نظارت
مدارس یادگیرنده
نمایش های زنگ تفریح
جهاد مدرسه سازی
نمایشگاه آثار
محصولات فرهنگی
ماهنامه الکترونیکی
پژوهش
صوت و تصویر
تماس با ما
اطلاعات تماس
همکاری با ما
سوالات متداول
پیام رسان
6
بهمن
1393
مشارکت دانش آموزان در جهاد مدرسه سازی
مولف:
هاشمی
/ دسته: دسته بندی نشده / رتبه دهید:
پس از آنکه تصمیم به ساخت مدرسه ای در منطقه ی رودان از توابع استان هرمزگان گرفته شد. دو امر در دستور کار شورای ستادی موسسه قرار گرفت، اولاً آشنایی دانش آموزان با این امر خداپسندانه و گسترش ابعاد فرهنگی آن، دوماً جمع آوری منابع مالی پروژه.
مسلماً در چنین حرکاتی، ابعاد فرهنگی و اثرات انسان ساز آن، مهمتر از هر مسئله ی دیگری است، بدین سبب برنامه های گوناگونی طرح ریزی شد تا دانش آموزان با حال و هوای اردوی جهادی و حرکت خیر و ماندگار مدرسه سازی آشنا شوند.
اینجا بود که لزوم لمس حقیقت منطقه و فقر و محرومیت آن توسط دانش آموزان، احساس شد. دانش آموزان در چند گروه جداگانه در قالب اردوهای جهادی به روستای اسلام آباد اعزام شدند تا علاوه بر مشارکت در این امر، بتوانند از نزدیک شاهد آن چیزی باشند که در میان زندگی شهری ناپیداست.
دانش آموزان بازدید کننده، پس از مراجعت به تهران، دیده های خود را با همکلاسی ها و دوستان خود به اشتراک گذاشتند، آنها واقعیاتی را دیده بودند که تابحال از چشم هایشان پنهان بود. اینگونه بود که سایر دانش آموزان نیز خواستار مشارکت در این امر بزرگ شدند و ایثار و گذشت های زیبایی رقم خورد که هیچ قلمی را یارای نگارش آن نیست.
دانش آموزان پول های خرد و پس اندازهایشان را کنار می گذاشتند، از خرید اغذیه و اسباب بازی و پوشاک خود می گذشتند تا بتوانند ذره ای در این دریای خیر شریک باشند. و اینگونه بود که بدون هیچ سختی، تمام هزینه های این حرکت خیر تامین شد.
در واقع می توان گفت، پروژه ی مدرسه ی خیرساز سپهر معرفت با مشارکت بیش از 2000 دانش آموز، همکار، اولیاء دانش آموزان و انسان های خیردوست دیگر انجام پذیرفت و بر کارنامه ی تک تک ایشان، حرکت خیری ماندگار ثبت گردید.
سال 1389 دانش آموزان دبیرستان پسرانه ی سپهر در قالب اردوی جهادی به روستای اسلام آباد رفتند تا کلنگ احداث مدرسه ی خیرساز سپهر معرفت را بر زمین بزنند.
آنها که اغلب جوانانی بودند که تابحال دست به اینگونه ابزار نزده بودند، آنچنان با عشق و ایثار کار می کردند که گویی منفعتی عظیم را در پیش روی خود می بینند.
و اینگونه بود که بدون هیچ برنامه ریزی کلان و یا فعالیت اقتصادی، پروژه ی احداث مدرسه خیرساز سپهر معرفت به پیش رفت و بارقه های امید بر دل های دانش آموزان محروم منطقه نشست.
تعداد مشاهده (2597) نظرات (0)
نظرات کاربران درباره خبر "مشارکت دانش آموزان در جهاد مدرسه سازی"
نظرتان را بیان کنید
نام:
لطفا نام را وارد کنيد
پست الکترونیکی:
پست الکترونیکی نامعتبر است
نظر:
لطفاً نظر خود را وارد نمایید
کد بالا را در محل مربوطه وارد نمایید
*
*
ارسال